zetah

Alla inlägg under mars 2012

Av Linda - 24 mars 2012 10:07


Satt igår och klickade planlöst runt på nätet och kom över en sida "att lyckas"


Den handlade inte om det där man genast tänker på när man tänker på att "lyckas med livet"

(den stora sanna kärleken, resor till exotiska platser, pengar, fin bil, stort big ass hus, etc. etc.)


Det handlade om att faktiskt se när man lyckades med något - även om det kunde vara så simpelt som att lyckas med kladdkakan. Och vara glad över det...


Vi har alla dagar som allt verkar gå emot en - men man tänker väldigt sällan på de dagar som flyter smärtfritt.


En liten lista över saker som gör mig glad


  • Slippa hamna i bilkö...
  • Man får en komplimang för det där halsbandet/armbandet/örhänget man har på sig - speciellt om man har gjort det själv... (att lyckas)
  • Good hairday...
  • Att datorns internet startar på första försöket... (detta har inget med mitt beteende att göra då det går troll i den)
  • Att bygga en stenmur i trädgården - som inte rasade... (att lyckas)
  • Att mina fröer börjat gro... (att lyckas)
  • Att vakna och vara pigg...
  • Att ens favoritlåt kommer på radion... (tur)
  • Slå sitt personbästa i bänkpress.. (att lyckas)
  • Komma på en ny design...


  • Eller varför inte ett lyckat fotografi :)

 


Av Linda - 23 mars 2012 19:45


Ja i födelsedagspresent fick jag en poledancingstång av hjärtat. Jag har länge önskar mig en efter ha gått ett prova-på pass hos Pole-Star i Göteborg. Denna träningsform var nog det roligaste jag gjort på mkt länge :)


Efter en del pusslande och knåpande var stången på plats - en blänkande x-pole i chrome :)


Några stapplande rörelser till youtube videos blev det allt och lyckades göra "fire-man" och "windmill". Efter några försök var man faktiskt riktigt trött och med rädsla för att ramla ner fick man vila - har sett alltför många videos med folk som tappar taget. Ingen vacker syn om Linda skulle flyga in i TVn eller liknande haha ^^


Gissa om detta gav träningsverk. Mage, armar, delar av ryggen och axlar gör ONT - även insida av låren...

Det mest förvånande var att jag inte behövde hålla på länge för att bli riktigt trött plus att det gav enorm träningsverk - känner mig riktigt peppad att gå en nybörjarkurs nu hihi ^^


Kan ju bara önska att bli lika duktig som Jenyne Butterfly



Av Linda - 22 mars 2012 21:03


yey!


Idag blir man ett år äldre - får fortfarande visa leg när jag spelar på lotto ibland så ännu är inte hoppet helt ute... Man närmar sig 30 med stormsteg, bara ett år kvar nu uääh.. :S


Även om min födelsedag deta året inte innefattade massage och hummer var den inte fel ändå - vad är bättre än att vakna upp med den man älskar mest i hela världen?


Sen att man fick smörgåstårta och champange på sängen och ett stort rosa paket gjorde ju inte dagen sämre hihi :)


Får berätta mer om vad just detta stora rosa paket innehöll någon dag framöver då jag kanske övat ^^


Nu skall det bli födelsedagsmys efter en härlig dag ute i vårsolen!



     

Av Linda - 20 mars 2012 21:30


Ja efter Top-model och innan Project runway är det Eric och Mackan knäcker den manliga koden (ja eg de fåniga brudarna i LA men det är ju ännu värre)... Då passar jag på att blogga lite då jag inte vill erkänna att jag faktiskt tycker det är lite roligt.. Bara lite i protest liksom ;)


Nelly är ju den perfekta sidan och spana runt på - Linda did lajk this - A-LOT!


         


     




Av Linda - 20 mars 2012 08:50

Igår blev det lite orkidéer i huset - en av de få innomhusblommorna som jag tycker har vacka blommor :)




Älska dina orkidéer men lägg inte för mkt kärlek på dem. Min orkidé jag hade i sovrummet glömde jag bort och vips, den hade en ny blomstängel...


Jag utnämner mig inte till någon orkidéexpert men har flera stycken och de blommar om så något rätt måste vi väl göra :)

   

    • Det vanligaste felen folk gör är just vattningen - låter man dem stå i vatten ruttnar rötterna. Vattnar man i "bladrosetten" kan de få svamp.

    • De behöver mkt ljus men inte skarpt solsken

    • Man kan visst beskära en grön stängel om man inte vill att blomman skall bli för hög.

    • De orkidéer med "knölar" på stammen är extra tåliga mot torka - infact de älskar torka

    • Klipp inte bort luftrötterna om de inte är torra och döda

    • Plantera inte om dem mer än vartannat år då omplantering kan "skrämma orkidén och den får svårare att blomma. Samma sak gäller att man inte skall flytta den för ofta.
       

    Hittade några nyttiga videos för den som vill veta mer om orkidéer och hur man tar hand om dem på bästa sätt - enjoy













Av Linda - 19 mars 2012 20:35

Bridget Jones dagbok

2001


Japp - vi kommer alla förmodligen känna igen oss i många av scenerna. Vet inte om det är på gott eller ont då hon klantar till det mesta. Men på något knasigt sätt kommer det något gott ur de flesta misstagen hon gör. 


Tycker det är ett rätt bra sätt att se livet. Alla klantar sig mer eller mindre (jag tillhör de som klantar till det mer) men ändå klarat mig riktigt bra och är lycklig :)

   


Mitt bästa tips för kvällen, börjar 21.00 på trean.  Mys ner er i soffan med en kopp tropiskfrukt tea!

Om ni missar den - hyr den :)



Av Linda - 19 mars 2012 12:25


Temat för Mars Glossybox är nu avslöjat "Back to nature"

En annan nyhet är även att Aprils box kommer innehålla produkter nominerade för Swedish Beauty and Cosmetics awards - spännande :)


Men åter till Marsboxen..


Tycker det skall bli spännande då jag har fått upp ögonen för lite mer naturinspirerade produkter. Saker man vet vad det är i - inte massa kemikalier.


Samma sak som gäller det du äter - det bästa är att använda så naturliga ingridienser som möjligt, då vet kroppen vad de skall göra med det och har användning för det.

   

En liten tanke om det här med naturliga produkter - The Bodyshop är något som i allafall jag tänkte på när man vill ha naturligare produkter - MEN...


Sist jag var på The Bodyshop kände jag mig lite lurad. Jag gick fram till tjejen som jobbade där och frågade efter en hårolja utan silikon i och blev visad Hair serum Grapeseed. Ja jag vet att de flesta glansgivande produkter innehåller silikon så det är inget konstigt, men nu frågade jag faktiskt om en silikonfri produkt... Jag köpte som tur var inte denna direkt utan gick hem glad över att kanske hittat en olja. Väl hemma tittade jag på innehållsförteckningen - och vad hittade jag där om inte silikoner "SUCK" dessutom är det det som den innehåller mest då det står överst... För att läsa mer om silikoner klickar du HÄR.


Cyclopentasiloxane (Skin-Conditioning Agent/Emollient), Dimethiconol (Skin/Hair Conditioning Agent), Vitis Vinifera Seed Oil (Skin Conditioner), Sesamum Indicum Seed Oil (Skin-Conditioning Agent), Simmondsia Chinensis Seed Oil (Hair & Skin Conditioning Agent), Limonene (Fragrance Ingredient), Parfum (Fragrance), Linalool (Fragrance Ingredient), Citral (Fragrance Ingredient), Butylphenyl Methylpropional (Fragrance Ingredient)



Av Linda - 18 mars 2012 12:09

Då var det dags att måla naglarna... Tänkte dela med mig lite av mina tips och trix :)



  • Ta bort ditt gamla nagellack ordentligt så det inte finns något gammalt skräplack kvar. Tänk på att tvätta av händerna efteråt så inget nagellacksborttagningsmedel sitter kvar på nageln - om det finns rester kvar får det nya svårt att fästa ordentligt. Jag fullkommligt älskar depends "dip in" burk så slipper man slaska med bomullstussar och flaskor. Detta är även kanon om man lyckats förstöra lacket på bara en nagel då man slipper kontakt med medlet på de andra naglarna.

  • Det bästa är att fila naglarna så det blir rätt form på dem - jag brukar dock fuska lite med saxen då jag inte har tålamod att sitta och fila i en halvtimma. Dock använder jag nagelfilen det sista så det inte finns några skarpa kanter och kanten på nageln känns len om du drar men fingertoppen mot den.

  • Grunda med ett baslack - det finns en uppsjö av olika underlack att välja mellan. Det lack jag använt det senaste är Nail Envy - dry and brittle från OPI, vilket hjälper tunna och svaga naglar som lätt delar sig. Det är viktigt att inte skippa underlacket då det skyddar nageln mot missfärgning av det färgade lacket.

  • Nu är det dags att börja med färgen - snyggast blir om man drar ett drag i mitten och sedan ett på var sida. För ett hållbarare resultat bör du inte måla så huden blir färgad - var noggran så det inte blir för stort glapp mellan nagel och hud. (skall jag säga, mitt tålamod är ingeför lika stort som en ekorre på crack) Tänk på att inte måla för tjocka lager, det gör inget om man ser igenom lacket. Du får ett mkt bättre resultat om du låter lacket torka mellan lagren du målar. En del lack kan behövas många lager för att få det riktigt täckande. 

  • Om man väljer att måla franska tippar så använd en smalare pensel för bättre precision.

  • Avsluta med ett bra topplack för att färgen skall hålla. Detta finns både matta och blanka beroende på vilken effekt man vill ha. Vill man att sitt lack skall hålla i många dagar kan det vara bra att bättra på topplacket varje dag.

  • Sist men inte minst - HA INTE BROTTOM när du målar naglarna det kommer bara reslutera i jack, repor och klumpar om man inte låter det torka ordentligt - tro mig. Gör det när du vet att du kommer sitta still länge framför tvn. Plocka fram valfri dryck (té, vatten eller vin, you name it) så man inte kommer på att man vill ha detta mitt uppe i nagelmålingne å fasnar med lacket i något skåp eller liknande (vah? jag nej jag skulle aldrig göra något sådant ;)

  • Avsluta med en tops doppad i nagellacksborttagning för att få bort eventuellt lack som inte hamnat där det skall.

  • När lacket är riktigt torrt är det bra att smörja in nagelbanden med olja - nagellacksborttagning är ofta ordentligt uttorkande för huden.
   
   
   
 



Min senaste kreation var detta lite glitter och svarta ränder. Glittret och det svarta är målat med "artliner" :)'


   


Lea, Lea and myself

 

Senaste inläggen

Kategorier

Träning och hälsa

Mode, smink, hår och naglar

Favvosar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

exp


Ovido - Quiz & Flashcards